GG10 - Wady bycia w gildii
 
Wady bycia w gildii


Nie każdy aspirant do fachu łowcy nagród dołącza automatycznie do gildii, kiedy on albo ona otrzyma licencję. Wiadomo, że członkostwo w gildii ma jasne strony, ale podobnie jak w przypadku każdej komercyjnej organizacji, ma też cienie.

1. "Luki" w kontrakcie.
Najważniejszą z wad w gildii jest niemal uniwersalne stosowanie punktów administracyjnych, czyli "luk". Jest to pewna kwota pieniędzy, wyrażana w stałym procencie wartości nominalnej, ściągnięta z kontraktu osobnika i płacona bezpośrednio do jego gildii, zanim każda inna kwota przejdzie do łowcy. Z perspektywy koordynatora gildii, to koszt robienia biznesu: opłata za mieszkanie, trening, koszty utrzymania i kontrakty z gildii. Wiele gildii ma stałą stawkę, od 3 do 10 %, ale niektóre używają różnych stawek, zależnych od wielkości nagrody. Inne gildie określają wysokie kary jako rezultaty "niedorzecznych" wydatków na ekwipunek gildii albo jako środki do "dyscyplinowania" niezmotywowanych albo nie spełniających oczekiwań łowców.

2. Składki.
Oprócz "luk" z każdej nagrody, członkowie gildii muszą opłacać roczne składki. Wyrażają one potrzebę relatywnie stabilnych rezerw i przychodów gildii, niezależnie jaki jest jest stan obecnej jej (gildii) kondycji finansowej. Podczas gdy niektóre opłaty mieszczą się w stanach średnich (od 100 do 500 kredytów od łowcy za rok), niektóre bardziej wpływowe gildie wymagają większych opłat, czasami kilka tys. kredytów rocznie. Zdarza się, że nie są to tylko pieniądze. Od członków niektórych gildii wymaga się usług w formie jednego kontraktu wykonanego za darmo. Jeszcze inne wymagają bardziej "osobistych" i tajnych usług.

3. Kontrakty selektywne.
Łowienie nagród dla syndykatu jest interesem, a co jest dobre dla interesów, nie zawsze odpowiada łowcy. Zarządcy gildii, dzięki swoim zdolnościom do decydowania który łowca otrzyma najlepszy kontrakt, mają możliwość kontrolowania podwładnych.

Łowcy, którzy sprawiają kłopoty zarządowi gildii, wysyłani są na najbardziej niebezpieczne misje. W innych przypadkach łowcy są zmuszeni do czekania miesiącami albo wysyłani raz za razem w ramach kary. Niektóre gildie "podkręcają" reputację określonego łowcy i przeznacza dla nich kontrakty, podczas gdy inni łowcy są zmuszeni do czekania, "bezrobotni", aż koordynatorzy syndykatu zdecydują się na wysłanie ich na misje. To "nagradzanie" kontraktami "uprzywilejowanych" łowców (albo faworytów) w gildii, stało się kością niezgody w kilku znaczących gildiach. Ponieważ "posiadanie łowcy" przez gildie może utrudnić mu życie, ma on powód, by dobrze żyć z władzami.

4. Zakaz "kłusownictwa".
W przeciwieństwie do niezależnych łowców, którzy mogą robić co im się podoba, łowcy z gildii muszą działać w określonej sferze wpływów swojej gildii, nie wkraczając na teren innej.

Niestety ta sfera wpływów nie zawsze jest dokładnie określona a zważywszy na zaciekłą walkę między niektórymi gildiami, dyskusje między łowcami odnośnie swojego terenu często się zdarzają. Aby uniknąć ofiar, reprezentanci większych gildii spotykają się co jakiś czas na neutralnym terenie aby określić kto kontroluje jaką część terenu. Używa się do tego wielu metod (np. ile kredytów zostało przyniesione ostatnim razem przez rywalizujące gildie, gry których celem jest złapanie albo zabicie "figury", porównanie dochodów rywali w danym regionie kosmosu itp.), ale w końcu terytorium i tak należy do syndykatu, którego członkowie są lepiej uzbrojeni i chcą wyrzucić z niego rywali. Niektóre gildie zgadzają się podzielić teren albo pracować razem, żeby przepędzić wrogów. Mimo, że te sytuacje powodują małe wojny i tworzą strefy, w których można strzelać do rywali, to galaktyka jest duża i zawsze znajdzie się kilka nagród do zdobycia.

5. Prawo gildii
Jedną z nielubianych rzeczy jest posłuszeństwo wobec prawa gildii. Podczas gdy wielu łowców uważa je za potrzebne, są tacy, którzy uważają, że jest zbyt restrykcyjne i arbitralne. Każda gildia ma własne regulacje i zasady, które określają jak funkcjonować mają łowcy w granicach wpływów gildii. Jeśli chcesz cieszyć się korzyściami płynącymi z członkostwa w gildii, musisz przestrzegać jej zasad. Prawo syndykatu jest w większej części logicznym i formalnym przedłużeniem tradycyjnego kredo łowców nagród, ale mającym indywidualne niuanse i warunki. Chociaż prawa gildii różnią się w każdej, podstawowe zasady są te same i można je opisać tak:
- Łowca musi zaakceptować kontrakty oferowane przez koordynatora, bez pytań, sprzeciwów i swoich warunków.
- Rozkazów przełożonego się nie kwestionuje.
- Łowca musi poddać się ocenie syndykatu (zwykle każdego roku lub co 3 lata). Kiedy ocena wypadnie negatywnie, dany łowca może zostać wydalony bez prawa odwołania.
- Kiedy zajdzie potrzeba, jeden łowca z gildii musi pomóc drugiemu, bez względu na dawne i obecne urazy czy różnice zdań.
- Jeśli jest to zabronione przez władze syndykatu, łowca nie może wejść na teren innego syndykatu, nawet jeśli znajduje się tam jego cel.
- Łowca musi poddać się procedurom rozwiązywania konfliktów przez władze gildii.
- Żaden członek gildii nie może odmówić schronienia drugiemu, oczywiście w granicach rozsądku.

Źródło: Galaxy Guide 10: Bounty Hunters
Tłumaczenie: Urthona

 

Społeczność
  *Newsy
*Nadchodzące wydarzenia
*Ostatnie komentarze
O nas
About us
Über uns
*Członkowie
*Struktura
*M`Y w akcji
*Historia Organizacji *Regulamin
*Rekrutacja
*Logowanie
M`y na Facebooku
Copyright © 2009-2021




Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2021 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3. 15,680,291 unikalne wizyty