GG10 - Sylwetki łowców #2
 
Tyrn Jiton
Dla Jitona bycie łowcą nagród to po prostu środek w drodze ku celowi: zarabianiu na styl życia Jitona który lubi hazard z wysokimi stawkami i inne nielegalne działania. Polując, Jiton preferuje skryte działania dające maksimum przewagi i atakuje tylko wtedy, gdy jest niemal pewien że jego ofiara da się wciągnąć w zasadzkę. Znakiem rozpoznawczym Jitona jest dbanie o to, by jego cel nie zdawał sobie sprawy z tego, że jest obiektem polowania aż do chwili gdy jest za późno. Gdy konieczne jest zabicie celu, Jiton jest dumny z praktykowania zasady "Jeden strzał, jeden trup".




Alic i Vika Surn
Alic i Vika Surn są jednym z najbardziej znanych duetów łowców brat-siostra jakie aktualnie działają. Dwójka ta dopełnia się bardzo dobrze pod względem umiejętności i temperamentu: starsza siostra ma uspokajający wpływ na młodszego brata który to pomaga jej radzić sobie z częstymi wybuchami gniewu względem przyjaciół i wrogów.
Zaburzenia emocjonalne Viki mogą objawiać się już od bardzo młodego wieku. Choć nie można udowodnić, że była odpowiedzialna za śmierć swych rodziców, była kilkukrotnie hospitalizowana w związku z problemami psychicznymi po ich śmierci w wypadku ścigacza. Vika jest odpowiedzialna za wykonywanie zabójstw. Bez ustanku trenuje w nadziei osiągnięcia fizycznej perfekcji. Jej wysokie, umięśnione ciało ozdobione krótko przyciętymi włosami oraz blizna po wibroostrzu na prawym policzku stanowią dowód jej twardego życia. Jest super wytrzymała jak na człowieka.
Alic jest wyraźnie inny: ryzykant starający się żyć pełnią życia, jako że wierzy, że się ono prawdopodobnie niedługo skończy. Liczy się tylko chwila obecna i bezpieczeństwo siostry. Ma tendencje do ciężkiej pracy i jeszcze cięższych działań i nie martwi się tym, co przyniesie jutro.
Surnowie aktualnie pracują w ramach syndykatu Neuvalis, polując w środkowych rubieżach. W zamian za pojazd transportowy oddają oni syndykatowi pięć procent zdobywanych nagród. Ten układ działa od wielu lat i wygląda na to, że będzie dalej funkcjonował.
Gdy tylko możliwe, Alic będzie starał się umożliwić by to siostra zabiła cel.

Reglis Taal
Reglis Taal nigdy nie planował zostać łowcą nagród - został nim wskutek tragicznej pomyłki. Gdy miał 19 lat, jego starszy brat został zabity przez parę łowców nagród którzy omyłkowo uznali go za poszukiwanego kryminalistę. Zamiast potwierdzić tożsamość celu z władzami imperialnymi dwójka łowców zaatakowała i wyeliminowała brata Taala. Poprzysiągł on zemstę i po długich poszukiwaniach i szeregu wpadek w końcu udało mu się dopaść i pojedynczo wyeliminować zabójców brata.
Podczas wywierania swej zemsty jednakże Taal zatracił resztki ludzkich uczuć jakie w nim były. Ponadto, w kulminacyjnym momencie oryginalnego polowania Taal odkrył, ku swemu zaskoczeniu, że podoba mu się poczucie celu jakie polowanie mu dawało. Szybko zasmakował w tym i nie mógł już bez tego żyć. Wkręcił się w polowanie.
Trzeba mu jednak przyznać, że Taal zawsze starał się oszczędzić życie gdy tylko mógł. Z czasem jednak stał się zmęczony - nie polowaniem, ale tym kim się stał. Wiedział, że pewnego dnia podejmie się zlecenia które go przerośnie. Do tego czasu jednak dalej robi to na czym się zna, pomimo beznadziei mając nadzieję, że znajdzie coś lub kogoś kogo mógłby cenić wyżej niż polowania. Zapewne kogoś kto mógłby znaleźć coś wartościowego w kreaturze którą się stał.

Tantor
Tantor jest prostym łowcą który preferuje pracowanie dla innych. Tantor opuścił swój świat po raz pierwszy gdy został najęty jako osiłek na statku piratów. Poza pomaganiem w dominacji nad ofiarami ataków piratów pomógł kapitanowi stłumić szereg buntów. W końcu jednak Tantor i kapitan okazali się mieć odmienną opinię w sprawie od dawna odkładanej podwyżki. Tantor wyraził swe niezadowolenie poprzez wpakowanie kapitana do szalupy ratunkowej i wystrzelenie go w pustkę kosmosu. Jak się okazało, pierwszy oficer niechętnie podszedł do tego co się stało i aresztował go. Jednakże w pierwszym porcie Tantorowi udało się zbiec, zostawiając za sobą szereg pozbawionych życia ciał.
Od tego czasu pracuje jako łowca nagród, bez pudła przechodząc od zadania do zadania. Wykazywał tendencję do pracy dla tych którzy oferują kredyty i przysługi - przez co podjął się szeregu nielegalnych zadań. Podczas pracy jako łowca usłyszał on wiele dobrych rzeczy na temat organizacji Hutta Jabby i uznał, że chcę się udać na Tatooine by dołączyć do będącego gangsterem Hutta.
Na tę chwilę Tantor zadowala się zarabianiem tyle by przeżyć, zostawiając większe nagrody (i twardszą rywalizację) bardziej skutecznym profesjonalistom. Styl Tantra jest bardzo bezpośredni i można podsumować go jako "przybywam, widzę, atakuję". Biorąc pod uwagę mało wymagające środowisko w którym pracuje, nie potrzeba mu nic bardziej skomplikowanego.

IG-88
IG-88 jest najbardziej znanym droidem z niesławnego eksperymentu który poszedł katastrofalnie źle. Linia IG droidów-zabójców została pierwotnie zaprogramowana przez naukowców Holowan którzy celowo polegając na nowych technikach programistycznych dali im maksymalną wolność działania i potencjału bojowego, chcąc jednak zachować nad nimi kontrolę. Ostatecznie ich eksperyment okazał się tragiczną pomyłką gdy po aktywacji nowe prototypy IG zabiły niemal dwa tuziny pracowników Holowana, uciekając bez choćby zadrapania. Od tego wydarzenia dwa z pięciu droidów zostały zidentyfikowane. Ich pokręcone zwoje metalowych mózgów kazały im cenić imperialne kredyty bardziej niż inteligentne życie, faktem jest, że stali się oni ekstremalnie efektywni w tym czym się zajmują. IG-88 szczególnie wydaje się adaptować do nowej drogi życia, z wyjątkowo niszczącą skutecznością.

Zardra
Stosunkowa nowicjuszka w kwestii polowań, ale bardzo obiecująca. Zardra szybko zdobyła reputację łowczyni która traktuje każdą nagrodę bardzo osobiście. Zardra odrzuca więcej propozycji niż akceptuje preferując możliwość sprawdzenia swych umiejętności przeciwko celom którzy mogą stanowić największe wyzwanie. Czasami skłonna jest połączyć siły z innymi łowcami (zdarzyło jej się pracować z Jodo Kastem) ale nie jest to jej ulubiony sposób działania. Preferuje ona żywot samotnego drapieżnika. Zmysłowa i przekonująca gdy trzeba potrafi wydobywać informacje od niechętnych informatorów. Znana jest także z okazjonalnego zabierania osobistych "pamiątek" od swych ofiar. Choć plotka ta zwiększa strach jaki wzbudza łowczyni, pozostaje jednak niepotwierdzona.
Zardra jest impulsywną osobą. Choć zdolna do wielkiej przebiegłości, zazwyczaj porzuci dobrze zaplanowany atak jeśli pojawi się okazja do bezpośredniego uderzenia w czasie którego będzie mogła zaangażować się w brutalną, bezpośrednią walkę.

Armx
IG-88 nie jest jedynym znanym łowcą nagród - droidem. Poważnym rywalem dla niego jest droid określający sam siebie jako Armx. Niewiele wiadomo na jego temat. Wierzy się, że Armx zaczął "żywot" jako jeden z wielu droidów szpiegowskich imperialnego wywiadu. Jego zewnętrzne, stanowiące przykrywkę oprogramowanie nakazywał mu funkcjonowanie jako droid strażniczy przydzielony do bazy marynarki na Gestrex III. Pod tą warstwą oprogramowania kryły się prawdziwe funkcje Armxa którymi było zbieranie informacji na temat osób podejrzewanych o sympatie rebelianckie które, przez swoje zdradzieckie działania, stanowią zagrożenie dla bezpieczeństwa Imperium. Informacje te zostałyby przekazane do pracujących pod przykrywką agentów wywiadu a zdrajcy zostaliby zatrzymani zanim mogliby wyrządzić jakieś szkody.
Jednakże pomimo rozsądnego planu związanego z funkcjonowaniem Armx coś poszło nie tak. Trzy dni po umieszczeniu go w bazie, została ona zdziesiątkowana przez grupę rebelianckich komandosów którzy zniszczyli skład broni i obiekty remontowe. Wśród zgliszczy rozprutej, opuszczonej placów pozostał samotny droid szpiegowski. Czy to z powodu wystawienia na radiację czy też wewnętrznych uszkodzeń doznanych podczas ataku, jego oryginalne oprogramowanie zostało zmienione i nowe, bardziej skupione na konkretnym celu zadania powstały w kolejnych dniach.
Pierwotne instrukcję Armx zawierały takie cele jak "strzeżenie imperialnych obszarów działania" od "zewnętrznych napastników" oraz instrukcje jak "wywabiać" potencjalnych "zdrajców" Imperium i ich "pojmać lub ewentualnie wyeliminować". Choć główne skupienie na działaniach nie była już poprawne, uszkodzone obwody droida interpretowały zniekształcone instrukcje najlepiej jak potrafił.
Tak pojawiła się nowa dyrektywa: Odtąd Armx powinien "Strzec Imperium" poprzez "wywabianie" tych "zdrajców" przez swe działania (zdradę, bunt, przewrót i tym podobne) chcących "zaatakować Imperium z zewnątrz".
Gdy taka osoba zostanie zlokalizowana, stanie się celem "...ewentualnej eliminacji". Armx następnie rozciągnął zasięg tego, przez co z definicji zdrajca jest każdy który przeszkadza mu w zadaniu i zasługuje na jedną karę: Śmierć.
W ciągu ostatnich pięciu lat Armx pozostawił za sobą niepoliczalny chaos wynikający z jego nowych dyrektyw. Można mówić, że Imperium ma większe zmartwienia niż zatrzymanie zbuntowanego droida-łowcy nagród, ale bardziej prawdopodobnym jest to, że nikt po prostu nie chce próbować zbliżyć się do niego dość blisko by móc spróbować go dezaktywować.

4-LOM
4-LOM jest zbuntowanym droidem protokolarnym który zajął się profesją Łowcy Nagród. 4-LOM służył na pokładzie Księżniczki Kuari jako specjalista od relacji ludzie-cyborgi. Droid był tłumaczem dla pasażerów chcących porozumieć się z głównym komputerem. Z nieznanego powodu jego elektroniczny mózg uznał, że istotnym jest dokładne śledzenie ruchów wszystkich pasażerów i należących do nich wartościowych przedmiotów. Następnie stał się on złodziejem kradnącym te kosztowności - załoga statku nigdy nie podejrzewała, że to on jest winowajcą.
Wkrótce 4-Lom zaczął parać się handlem informacjami, sprzedając ważne informacje o pasażerach "za odpowiednią cenę". Gdy spotkał on Hutta Jabbę, ten zasugerował by droid wykorzystał swą rozległą wiedzę pracując jako łowca nagród. Od tego czasu 4-LOM wykonał szereg udanych polowań, często współpracując z mniej inteligentnymi ale bardziej nastawionymi na walkę łowcami. Ostatnimi czasy połączył on swoje siły podczas szeregu polowań z Zuckussem. Gandyjski poszukiwacz i droid stworzyły przedziwną kombinację która zdołała pojmać kilka celów które dotychczas stale wymykały się innym łowcom.

GSAD-43
Będący źródłem zakłopotania dla Domu Salaktori GSAD-43 jest zbiegłym droidem odpowiedzialnym za zbrojownię który podjął się fachu łowcy nagród z powodu błędnej interpretacji ostatniego polecenia swej pani.
Pierwotnie przydzielony do łowczyni Janna'y Relasi, członkini Domu Salaktori. Jednostka ta wytworzyła nietypową, silną wieź ze swoją właścicielką. Na jej ostatni polowaniu Relasi została poważnie ranna. Z trudem zdoła powrócić na statek, a ostatnim tchnieniem rozkazała staremu towarzyszowi by "dorwał ich dla niej..."
Ostatnie polecenie zostało wzięte do serca przez mechanicznego sługę. W kolejnych tygodniach GSAD-43 wykorzystał swe podłączenia do komputera pokładowego statku Relasi by zdobyć wszelkie informacje o jej ostatnim polowaniu. Po wprowadzeniu szeregu stosownych modyfikacji do podstawowej konstrukcji (by zwiększyć możliwości poszukiwawcze oraz siłę ognia) droid zajął się realizacją ostatniego polecenia pani. Ostatecznie GSAD-43 zdołał pojąć jednego z odpowiedzialnych za śmierć Relasi. Niefortunnie, jej ostatnie polecenie precyzyjnie odnosiło się do więcej niż jednej osoby, ale łowca zmarł nim zdołał poprawnie zidentyfikować kim "oni" byli.
Tym samym, nie mogąc spocząć nim ostatnia osoba odpowiedzialna za śmierć Relasi nie zostanie pojmana GSAD-43 przemierza gwiezdne szlaki w poszukiwaniu wskazówek które doprowadziłby do kryjówki zabójców pani ("Jesteś jednym z nich?")

Grefnakk
Grenfakk jest typowym Gamorreaninem - brutalnym i bardzo niebezpiecznym. Niczego nie lubi tak bardzo jak zmiażdżenia paru głów. Czasami nawiąże współpracę z innym łowcą by dodać mózg do swej siły mięśni, ale równie mocno preferuje działanie samemu. Gamorreanin wybiera takie nagrody które oferują wysokie ryzyko oraz taką samą zapłatę.
Grefnakk jest brutalny i okrutny. Jest w stanie nawet pominąć Gamorreańską tradycją najmu przez walkę - tradycyjnie ewentualny pracodawca musi udowodnić swa fizyczną wyższość nad Gamorreaninami których chce wynająć. Grefnakk akceptuje jednak po prostu kredyty, jako że "krwawa część i tak szybko nastąpi." Doskonale radzi sobie w bójkach ulicznych, preferującym bijatykę nad małostkową broń energetyczną.
Grefnakk jest lojalny tylko samemu sobie. W ciągu swych czterech lat pracy jako łowca nagród osiągnął on imponująca wartość 74 pojmanych. Nim został łowcą nagród, Grefnakk został sprzedany w niewolę przez swój klan: służył jako zwykły osiłek dla Pierścienia Maldor, organizacji niewolniczej w pobliżu Ryloth. Grefnakk uzyskał swą wolność gdy uratował życie drugiego co do ważności członka organizacji podczas ataku konkurencyjnych łowców niewolników (lider pierścienia został zabity w tym ataku).

Carn'ar
Carn'ar jest młodą Aqualishńską kobietą. Ci którzy znają jej przeszłość postrzegają ją jako ofiarę własnego losu. Jest najstarszym dzieckiem z zubożałej rodziny. Rozgoryczona okrucieństwem swego dzieciństwa skierowała się ku profesji łowcy nagród, zarówno po to by wesprzeć rodzinę jak i jako sposób by dać upust swemu gniewowi. Stawała się coraz bardziej okrutna i nieostrożna, w tej chwili czerpie radość z łapania tych którzy są zbyt słabi by się obronić. Znakiem rozpoznawczym Carn'ar jest wykorzystywanie prymitywnej broni z pociskami zamiast blasterów. Po każdym udanym polowaniu wysyła ona wygrawerowaną paczkę łusek do rodziny ofiary jako "przypomnienie" o jej zwycięstwie.

H'rinnrada
H'rinnrada jest Rodiańskim łowcą który dobrze reprezentuje przymioty swej rasy: Upaja się polowaniem i postrzega inne inteligentne osoby tylko jako cele. Ma obsesję na punkcie zdobywania pozycji w ramach swego klanu a jej marzeniem jest założyć pewnego dnia swój własny klan. Nigdy nie należy jej ufać, znane są przypadku gdy zwracała się przeciwko osobom ją wynajmującym zaraz po tym jak odbierała od nich zapłatę. Preferuję wykorzystywanie zmodyfikowanego karabinu blasterowego i neuropałki. Gdy poluje, nie dba o subtelność, stawia na publiczne atakowanie swych celów chcąc w ten sposób zbudować opartą o strach reputację.

Źródło: Galaxy Guide 10: Bounty Hunters
Tłumaczenie: X-Yuri

 

Społeczność
  *Newsy
*Nadchodzące wydarzenia
*Ostatnie komentarze
O nas
About us
Über uns
*Członkowie
*Struktura
*M`Y w akcji
*Historia Organizacji *Regulamin
*Rekrutacja
*Logowanie
M`y naInstagramie
M`y na Facebooku
Copyright © 2009-2023




Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3. 21,818,412 unikalne wizyty