GG10 - Wyposażenie łowców #2
 
ZBROJA.
Jest tak wiele rodzajów zbroi używanych przez łowców nagród jak jest uzbrojenia. Większość zestawów stanowi odbicie lat osobistych modyfikacji, wedle potrzeb właściciela. Wiele rodzajów zbroi zostało zaprojektowanych specjalnie dla konkretnych typów zadań i środowisk. Większość zbroi łowców nagród rozpoczyna swój żywot jako jakaś forma wspomaganego kombinezonu ochronnego. Każdy łowca dodaje zazwyczaj jakieś wzmocnienie związane z kwestiami "siłowymi" dbając przy ty choć o odrobinę ochrony przed fizycznymi jak i energetycznymi obrażeniami. Niektóre z popularniejszych typów zbroi opisano krótko niżej:

Koreliański kombinezon łowczy.
Popularna pośród łowców nagród zbroja, podobna do koreliańskiego pancerza wspomaganego. Typowe modyfikacje to zestaw ładujący baterie, czujniki ruchu bliskiego zasięgu oraz systemy do przechowywania dodatkowego ekwipunku i amunicji.

Koromondaińska Pół-kamizelka.
Często nazywana ubezpieczeniem łowcy nagród, ta ochronna kamizelka została zaprojektowana specjalnie by chronić noszącego przed niespodziewanymi atakami z nieoczekiwanych kierunków (i wątpliwymi przyjaciółmi w ciemnych miejscach).

Szczęśliwa zbroja Cresha.
Będący formą "systemu wczesnego ostrzegania" ta zbroja wyposażona jest w zestaw podczerwonych czujników ruchu które uruchamiają alarm gdy nagły ruch może wskazywać na nadchodzący atak.

Kamizelka ochronna Corondexx
Rodzaj chroniącego przed blasterami stroju preferowanego przez łowców z powodu swego niskiego ciężaru. Kamizelka ta generuje miejscowe wysokoenergetyczne pole jonowe które zakrzywia i rozprasza ogień blasterowy, zapewniając w ten sposób ochronę. Oczywiście ten rodzaj wyposażenia jest wciąż niezbyt skuteczny a kamizelka potrafi zużyć dostępne ogniwa energetyczne bardzo szybko.

Zbroja maskująca.
Jako pasywna ochrona ta lekka przylegający do ciała zbroja polega na zwiększaniu szansy noszącego na pozostanie niezauważonym jako podstawowym warunku by przetrwać.

Miażdżąca zbroja
Ta zbroja bitewna została pierwotnie zaprojektowana dla prywatnych ochroniarzy ale stała się popularna wśród tych łowców którzy nie boja się zbliżyć do celu osobiście. Dodatek szeregu mikroserwomotorów bardzo wzmacnia potencjalne obrażenia jakie zadać może noszący.

Osobisty moduł obronny A3AA
Zazwyczaj używany przez łowców lubiących zaawansowaną technologię, strój ten jest idealny dla "gorących" sytuacji gdzie można spodziewać się intensywnej strzelaniny. Strój oferuje ograniczoną ochronę fizyczną ale wyposażony jest w system mikrodyszy które wypuszczają wyrafinowaną miksturę wokół kamizelki. Chmurka wokół stroju rozprasza bolty laserowe, ich projekt został skradziony z pomysłu jaki rebeliancki generał Airen Cracken umieścił w swym podręczniku polowym dla żołnierzy rebelianckich. Kombinezon oferuje noszącemu chmurkę o pięciometrowej średnicy - rozprasza ona promienie energii czyniąc strzały blasterowe nieefektywnymi. W zależności od wiatru, gdy aktywowane, pole ochronne zachowuje właściwości do czterech minut. Opcjonalne dopasowanie umożliwia nieustanne wytwarzanie przed sobą stożka ochronnego o kącie 30 stopni, co umożliwia szybkie ruchy w razie natknięcia się na skoncentrowany ogień wroga.

Strój dublera.
Będący zminiaturyzowaną wersją przenośnego, trójwymiarowego rejestratora holonagrań z kierunkowym projektorem strój dublera tworzy realnych rozmiarów holograficzny obraz łowcy. By prawidłowo działać, osoba która ma być "dublowana" musi być nagrywana przez godzinę. Następnie system projekcyjny jest podłączany do przenośnego komputera z unikalnym oprogramowaniem "dublerskim". Program ten tworzy złożony holowizerunek celu umożliwiając komputerowi zmienianie jakiegokolwiek obrazu w całkiem nowy, autentycznie wyglądający.
Gdy używany w boju, noszący ma na sobie kombinezon z tysiącami mikrosensorów. Przekazują one informacje do elektronicznego mózgu projektora. Projektor następnie tworzy wirtualny identyczny holograficzny obraz przekazywany przez holoprojektor. Z większej odległości (50 metrów i więcej) niemożliwy do odróżnienia, gdy ktoś zbliży się to łatwo zdoła zauważyć, że jest to obraz holograficzny. Dubler pozwala łowcy przyciągnąć wrogi ogień bez zbędnego narażania się na ryzyko. Jest to szczególnie przydatne w miejscach gdzie nie można dokładnie ustalić gdzie znajdują się przeciwnicy z powodu ukształtowania terenu i przeszkód.

Rękawica odbijająca
Lekka modyfikacja standardowego kombinezonu środowiskowego wykorzystywanego do kontrolowania temperatury ciała. Zazwyczaj noszona przy skórze to syntetyczne okrycie jest zaimpregnowane kombinacją materiałów odbijających które zaburzają negatywne działania strzałów z broni energetycznej. W założeniach ma być on gotowym do jednorazowego użytku systemem zdolnym przyjąć pewną dawkę energii zanim zostanie wyrzucony.

ŚRODKI OGRANICZAJĄCE
Poza standardowymi materiałami jak syntolina i popularne środki krępujące używane przez planetarne siły porządkowe istnieje szereg specyficznych urządzeń wykorzystywanych przez łowców zajmujących się łapanie celów żywcem.

Klatka mocy.
Przenośna wersja standardowej klatki energetycznej stosowanej przez imperialne agencje porządkowe. Wykorzystując składany egzoszkielet z syntetycznej ceramiki klatka jest konstrukcją długą i wysoką na dwa metry oraz szeroką na cztery. Składane plastikowe płaty z dwustanową pamięcią kształtu stanowią podłogę klatki. Klatka może zostać rozłożona w ciągu pięciu minut. Cel znajdujący się w klace ma dość ograniczone pole manewrów - może stać lub usiąść ale przy jakiejkolwiek próbie wydostania się z klatki zostanie porażony. Podobnie porażony zostanie każdy starający się przeciąć podłogę. Klatka mocy generuje pole energetyczne pomiędzy prętami klatki i wewnątrz konstrukcji. Każdy wewnątrz klatki chcący sięgnąć pomiędzy prętami zostanie porażony. Z zewnątrz konstrukcja klatki jest izolowana przez co można ją przesuwać po prostu poprzez pchanie.

Magnokajdany
Magnokajdanki wykorzystują mikropola magnetyczne by trzymać w należytym miejscu elementy krępujące. Wykorzystanie odcisków palców eliminuje konieczność używania kluczy i chroni przez nieupoważniony skopiowaniem.

Magnouprząż.
Pełnowymiarowa wersja magnokajdan wykorzystywana by pełniej ograniczać cel. Zamiast pętać tylko ręce celu, magnouprząż przyczepiana jest do szyi i torsu z opcjonalnymi uchwytami na ramiona, ręce, górną i dolną część nóg oraz stopy. Bardzo ogranicza to możliwości ruchowe i pozwala łowcy na większą swobodę w pobliżu więźniów.

Pułapka
Pułapka ta jest miniaturowym odwróconym polem repulsorowym. Mały, metrowej wielkości kawał metalu normalnie jest ukryty: jest zasilany przez mały generator repulsorowy, z linką długości dziesięciu metrów (dodatkowej długości linki można dokupić). Pułapka ma także zdalny aktywator. Gdy włączona, pułapka tworzy intensywne pole grawitacyjne (repulsory działają przeciwko lokalnej grawitacji, to odwrócone pole ją znacznie zwiększa). W wyniku tego pole grawitacyjne jest tak silne, że ktokolwiek wejdzie w jego zasięg zostanie przyciśnięty do płyty, niezdolny do ruchu. Ruch czy ucieczka stają się tym samym niemożliwe. Gdy cel jest unieruchomiony, może zostać szybko uspokojony i zabezpieczony.

Kapsuła ograniczająca.
Podrasowana pokładowa wersja przenośnej klatki mocy. RPC-12 kapsuła ograniczająca wykorzystuje wiele warstw pól energetycznych niskiej mocy z regulatorami energii tworzy efektywny system przetrzymujący mający jednak minimalne wymagania energetyczne co zmniejsza pobór energii z systemów pokładowych statku.

Droid zbrojmistrz
Droid zbrojmistrz zapewnia specjalistyczne naprawy broni i wyposażenia. Zbrojmistrz jest też w stanie dostarczyć szerokich informacji na temat rozmaitego uzbrojenia na jakie łowca może się natknąć na rozmaitych światach, może także dokonać specjalistycznych modyfikacji posiadanej przez łowcę broni energetycznej i fizycznej. Po podłączeniu do komputera pokładowego statku droid zbrojmistrz może także działać jako strażnik, śledzący otoczenia statku i odmawiający wstępu każdemu poza właścicielem statku.

Dopalacz HSS
Będący podrasowaną wersją standardowego dopalacza rakietowego wykorzystuje on miniaturowe stabilizatory repulsorowe oraz specjalne płynne paliwo by zapewnić dłuższy czas lotu niż w przypadku innych plecaków rakietowych. Posiada też opcjonalny tryb wznoszenia się.

Flary Lima
Flary Luma to flary zasilane rakietowo. Gdy flara wybucha, rozprasza ona złożony środek na szerokim obszarze kompletnie oświetlając ten teren (efektywnie zmieniając ciemne obszary w takie jakby świeciło tam światło dziennie.) Flary te przydają się gdy trzeba oświetlić cel dla artylerii albo przyciągnąć uwagę statków ratowniczych (są one często wykorzystywane przez zestrzelonych pilotów).
Flary Luma są samowystarczalnymi obiektami. Użytkownik jedynie wskazuje punkt detonacji w odniesieniu do aktualnej pozycji: konkretną odległość. Gdy flara jest aktywowana, rakieta dostarcza flarę do miejsca detonacji.

Sensor ruchu.
Typowo dodawane do standardowego hełmu ochronnego zewnętrzne sensory wykrywają ruch poza polem widzenia noszącego hełm i transmitują sygnał audio odpowiadający szybkości i kierunku ruchu. Choć zasięg jest ograniczony, ten system wczesnego ostrzegania może dać łowcy czas na przygotowanie się do ataku który inaczej byłby całkiem niespodziewany.

Źródło: Galaxy Guide 10: Bounty Hunters
Tłumaczenie: X-Yuri

 

Społeczność
  *Newsy
*Nadchodzące wydarzenia
*Ostatnie komentarze
O nas
About us
Über uns
*Członkowie
*Struktura
*M`Y w akcji
*Historia Organizacji *Regulamin
*Rekrutacja
*Logowanie
M`y na Facebooku
Copyright © 2009-2021




Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2021 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3. 15,680,555 unikalne wizyty