The Old Republic
 
Stworzona przez BioWare gra MMO, swą premierę mająca 20 grudnia 2011, dla niektórych wcześniejszy dostępn do gry możliwy był już tydzień wcześniej, 13 grudnia. Jedyną dostępną platformą są PCty. W początkowym okresie do grania wymagany był zakup gry i opłacenie abonamentu, z czasem zmieniono jednak model na Free-to-Play w którym grać można za darmo, choć oczywiście z szeregiem ograniczeń (których można się pozbyć kupując abonament).

Zobacz też: Wrażenia dwóch członków M`y z grania w betę.


Star Wars: The Old Republic to gra MMO wydana w grudniu 2011 r., która z miejsca stała się jednym z ważniejszych elementów w uniwersum Star Wars.
Uwaga: W opisie pominąłem większość rzeczy, które są oczywiste dla gier MMO (jak np. gear), więc aby zrozumieć opis w pełni, przyda Ci się podstawowa wiedza na ten temat.

Klasy
W grze mamy do wyboru łącznie 8 klas, po 4 na każdą stronę konfliktu. Każda z nich posiada odrębną historię klasową. Ponadto każda z klas posiada dwie specjalizację.

Republika
Jedi Knight - dostępne specjalizacje: Guardian (tank/dps), Sentinel (dps)
Jedi Consular – dostępne specjalizacje: Sage (healer/dps), Shadow (tank/dps)
Trooper – dostępne specjalizacje: Commando (healer/dps), Vanguard (tank/dps)
Smuggler – dostępne specjalizacje: Scoundrel (healer/dps), Gunslinger (dps)

Imperium
Sith Warrior – dostępne specjalizacje: Juggernaut (tank/dps), Marauder (dps)
Sith Inquisitor – dostępne specjalizacje: Sorcer (healer/dps), Assassin (tank/dps)
Imperial Agent – dostępne specjalizacje: Operative (healer/dps), Sniper (dps)
Bounty Hunter – dostępne specjalizacje: Mercenary (healer/dps), Powertech (tank/dps)

Do wyboru mamy 10 ras: człowiek, cyborg, chiss, miraluka, mirialan, rattataki, sith, twi’lek, zabrak oraz (dodanych w 2013 roku) catharów.

Galaktyka
Podczas rozgrywki gracz może odwiedzić 16 różnych planet + kilka innych lokacji. Są to planety z filmów jak Hoth, ale również znane z EU np. Nar Shaddaa oraz zupełnie nowe.
Trzy startowe planety są dostępne dla jednej ze stron konfliktu. Dla Republiki są to Tython, Ord Mantell oraz Coruscant, a dla Imperium Hutta, Korriban i Dromund Kass.

PVE
Gracz może uczestniczyć w różnych trybach rozgrywki. Poza oczywiście historiami klasowymi (które można przechodzić samem, ale również w więcej osób) oraz misjami typu „zabij 10 czegoś tam” mamy do dyspozycji możliwość robienia:
- Heroiców – dostępne niemal na każdej planecie, wieloosobowe tzw. „tłuczenie mobów”.
- Flashpointów – również misje wieloosobowe, ale o zwiększonej trudności oraz bossami (przy walce z którymi nieraz trzeba zaznajomić się z taktyką), odpowiednio jest również zwiększona wartość lootu. Dostępne są tryby HM i SM (story mode i hard mode). W flashpoincie „Mandalorian Raiders” za zadanie mamy odbić statek z rąk mandaloriańskiego klanu Varad.
- Operacje – dostępne w trybach na 8 lub 16 osób, najtrudniejsze misje w grze, dostępne w trybach SM, HM oraz NM (nightmare).

Na większości planet dostępne są dodatkowo world bossy, których pokonanie wymaga zgranej ekipy graczy.
Na flashpointy (SM ora HM) oraz operacje (tylko w trybie SM) można kolejkować się przy pomocy group findera co znacznie ułatwia znalezienie potencjalnej grupy.
Odrębnymi misjami są tzw. Space Missions polegające na, jak łatwo się domyślić, pilotowaniu własnego statku.

PVP
Na dziś dzień PVP w TORze poza przypadkowymi (lub nie :P) spotkaniami osób z przeciwnej frakcji ogranicza się do rozgrywania tzw. warzone’ów. Na razie wprowadzono 5 różnych aren do nich.
Huttball – polega na przeniesieniu piłki za linię przeciwnika. Problem polega, że aby się tam dostać trzeba przebić się przez przeciwników oraz pułapki.
The Ancient Hypergate – tutaj mamy dwa pylony, których przejęcie pozwala nam na przyniesieniu do nich orbitali dających nam punkty.
Novara Coast – 3 bunkry do przejęcia, kontrolowanie dwóch obniża poziom tarcz w bunkrze przeciwnika.
Alderaan – do przejęcia 3 wieżyczki, każda przejęta wieżyczka strzela w statek przeciwnika
Voidstar – każda drużyna przystępuje do gry raz jako obrońca i raz jako atakujący, atakujący musi otwiera drzwi, aby dostać się do rdzenia, a obrońca mu przeszkodzić.


Bounty Hunter
Bez wątpienia najbardziej mandaloriańska klasa, nie tylko na swój fach, ale również na historię klasową, w której mogą się przewijać Mandalorianie oraz rzeczy z nimi związane, jak np. mandaloriańska enklawa na Dromund Kass czy sam Mandalor, który zaoferuje nam dołączenie do swojego klanu.

Specjalizacje
Gracz posiada dwie ścieżki rozwoju:
Powertech – może zostać tankiem lub dpsem, tak czy inaczej to chodzący czołg, istna furia w pancerzu, król Huttballa
Mercenary – healer lub dps; w przeciwieństwie do Powertecha, który ma milion zabawek, on bawi się dwoma blasterami

Towarzysze
Mako - hakerka, niezastąpiona healerka, z którą Powertech jest w stanie przetrzymać wszystko; bardzo ciekawy wątek
Gault – koleś, którego ciężko znielubić, świetny wątek, a jego teksty są wręcz genialne
Torian Cadera – Mandalorianin, podczas rozmów z nim opowiada nam o swojej (naszej) kulturze np. o Resol’nare. No i nie ma nic fajniejszego niż usłyszeć „Oya!” przed walką.
Blizz – Jawa z Hoth + rakietnica, uwielbia nas, czy trzeba dodawać coś więcej?
Skadge – początkowo konkurent w wyścigu, potem członek załogi, gangster, szorstki w obejściu (nawet bardzo)

Statek
Niektórzy nazwą go brzydkim, ale dla prawdziwego łowcy nagród nie ma lepszego statku (oczywiście poza Slave I). Posiada wszystko co potrzebne w zawodzie: przestronne wnętrze (cela), turbolasery, prywatny karbonit itp.
Statkieł łowcy w grze jest D5 – Mantis! (od niedawna dostępny również w miniaturce)

X - Oprócz towarzysza - Toriana Cadery i związanych z klasą łowcy mniej lub bardziej questów (Jicolm Cadera, Tarro Blood i wielu innych) i rozmów warto pamiętać także o Akaavi Spar, towarzysce gracza który wybrał bycie przemytnikiem. Oprócz tego Mandalorian w różnorodnej formie spotykamy w rozmaitych innych zadaniach (Brygada Terroru, placówka Rennar na Tatooine i wiele wiele innych), jest też niemało wyposażenia które jest mniej lub bardziej "Mando".



Opracowali: Sebastian (większość) i X-Yuri (rozwinięcie uzasadnienia dlaczego Mando).


 

Społeczność
  *Newsy
*Nadchodzące wydarzenia
*Ostatnie komentarze
O nas
About us
Über uns
*Członkowie
*Struktura
*M`Y w akcji
*Historia Organizacji *Regulamin
*Rekrutacja
*Logowanie
M`y na Facebooku
Copyright © 2009-2021




Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2021 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3. 15,680,237 unikalne wizyty