|
|
Republic Commando: Order 66 |
|
|
|
Republic Commando: Order 66 to wydana w sierpniu 2005 roku gra przeznaczona na telefony komórkowe. Stworzyła ją firma Magellan Interactive a wydała THQ Wireless.
W grze wcielamy się w postacie komandosów Republiki oraz ewentualnie Anakina Skywalkera. Dostępnych postaci jest 6, etapów które trzeba przejść jest natomiast 5 - nie wszystkie postacie dostępne są od razu, zdobywamy do nich dostęp wraz z postępami w grze.
Etapy:
Jak już wspomniano, etapów jest 5 - Cato Neomoidia, Mygetto, Utapau, Kashyyyk i Świątynia Jedi - jak łatwo się domyślić i w zgodzie ze sztuką, każdy jest trudniejszy niż poprzedni. A przynajmniej teoretycznie tak jest, mi bowiem najwiekszy problem sprawia Kashyyyk podczas gdy świątynie Jedi przechodzę bez problemu.
Postacie i przeciwnicy:
Standard - dostępny od początku - jak sama nazwa wskazuje, standardowy, strzelający do przodu komandos. Na samym początku jesteśmy na niego skazani, w dalszych etapach, mając do dyspozycji lepsze postacie, raczej się do niego już nie wraca.
Spreadshot - dostępny po przejściu Cato Neomoidi - Jeden z przydatniejszych komandosów, strzela trzema pociskami naraz, z czego wszystkie lecą mniej więcej przed niego - świetny do pokrywania większego obszaru ogniem.
Tactical - dostępny po przejściu Mygeetto - komandos mający tarczę, ale strzelający tylko na boki. Nigdy go nie używałem.
Heavy - dostępny po przejściu Utapau - Twardziel, strzelający raz a mocno. Jego strzały są sporo silniejsze od tych Standarda, ale dłużnej trwa przeładowywanie a wiec można strzelać rzadziej.
ARC - dostępny po przejściu Kashyyyka - Specjalista od wysadzania rzeczy w powietrze - strzela granatami i jako jedyny posiada wygodny celownik. Najchętniej wykorzystywana przezemnie postać.
Anakin - dostępny po przejściu Kashyyyka - Anakin, jedyny który w drużynie może być tylko jeden, jak dla mnie jest postacią trochę przepakowaną. Wzięcie go do drużyny pozbawia grę jakiejkolwiek niemal trudności, dlatego osobiście go unikam.
Anakina można mieć tylko jednego w drużynie, natomiast pozostałych klonów to ograniczenie nie dotyczy - można więc wszystkie 3 dostępne sloty wypełnić taką samą postacią, co też najczęściej robiłem - łatwiej grać trzema Spreadshotami, Heavymy czy Tacticalami niż np drużyną w której jest po jednym z tych rodzajów.
Walczyć nam przyjdzie z dwoma kategoriami postaci, normalnymi i bossami. Normalne są dość łatwe do pokonania - głównie najprostsze roboty bojowe, a także rzadziej super roboty bojowe. Przewiną się też ze 2 czołgi konfederacji a na Kashyyyku myśliwce Tri strzelające do nas z góry. Ostrożnie idąc i eliminując wroga nie stanowią one jednak problemu.
Problem już natomiast mogą sprawić Bossowie - choć nie wszyscy. Na końcu każdego etapu spotykamy 1, 2 albo i więcej Jedi. Z nimi trzeba czasem trochę kombinować, ale na każdego znajdzie się sposób.
Bossowie z którymi się zmierzymy to kolejno: Plo Konn, Ki Adi Mundi, Obi-Wan Kenobi, Luminara Unduli i Yoda, Cin Drallig (któremu towarzyszy wielu Jedi - trzeba wpierw zabić pewną ich ilość, do tego czasu jest nietykalny)
Znajdźki:
Podczas etapów natknąć się możemy na przydatne, wręcz niezbędne dodatki w postaci rozrzuconych na mapie znajdziek - kluczowe są te lecząca oraz te (zdecydowanie rzadsze, max 2 na planecie!) zapewniające nam wsparcie kanonierki. Kanonierki są szalenie skutecznie przeciwko zwykłym przeciwnikom, bardzo także ułatwiają walkę z Bossami - czasem wręcz aż ZA bardzo.
Galeria:
Gra nie jest Mando-grą tak naprawdę, jej obecność tutaj jest trochę naciągana - zawiera bowiem jedynie Komandosów Republiki. Wzorowanych na drużynie Delta, więc uznajmy że to właśnie ten Mando-akcent zapewnił jej obecność tutaj.
Opracował: X-Yuri
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|