SW Galaxies
 
Gra ta, zatytułowana Star Wars Galaxies: An Empire Divided i wydana tylko na PCty (choć przed wydaniem była mowa o wersji na Playstation 2 i XBoxa, ale później się z tego wycofano) swą premierę w stanach miała 26 czerwca 2003, 7 listopada 2003 w Europie, 23 grudnia 2004 w Japonii, natomiast do Australii trafiła dopiero w 2006tym. Podstawowa gra została wzbogacona trzema dużymi dodatkami (Jump to Lightspeed, Rage of the Wookiees i Trials of Obi-Wan ) oraz oczywiście regularnymi pomniejszymi aktualizacjami.
Poza koniecznością kupienia samej gry, był też miesięczny abonament ($14.99 USD €11.15, L9.49) z opcją subskrypcji na 3, 6 lub 12 miesięcy. 24 Czerwca 2011 zapowiedziano, że serwery gry zostaną wyłączone 15 grudnia 2011, tak też się stało (a miejsce Galaxies na scenie MMORPG zajeło The Old Republic).


MMORPG, czyli RPG w sieci siłą rzeczy skupia się na kreacji postaci. Ta kwestia w Galaxies miała dwa etapy, premierowy i ten po zmianach znanych jako "New Game Enhancements" (NGE).
Postać gracza mogła być przedstawicielem jednej z dziesięciu ras: Ludzie, Twi'lekowe, Zabrakowie, Wookiee, Trandoshanie, Rodianie, Mon Calamarianie, Bothanie, Sullustanie lub Ithorianie, do tego był wybór płci kobieta/mężczyzna.
Początkowo do wyboru były 34 profesje, nie były one też sztywno ustalane, więc inwestując punkty w umiejętności odpowiedniego rodzaju można było tworzyć odpowiadające nam postacie. Co istotne, w momencie wprowadzenia gry nie można było 'ot tak' zostać Jedi - pierwszy wrażliwy na Moc gracz został takowym dopiero po paru miesiącach grania! W początkowym okresie ważnym szczegółem było tez "rozwijanie się poprzez praktykę" - żeby rozwinąć umiejętności śpiewania, tańczenia itd, trzeba było zdobywać doświadczenie właśnie poprzez ich używanie - nie można było ich wydać na ulepszenie skilli walki, ani w drugą stronę, walcząc nie poprawialiśmy umiejętności tworzenia przedmiotów.

Po wprowadzeniu NGE liczba możliwych profesji zmniejszyła się do 9, samych klasycznych propozycji to jest Jedi, Officer, Smuggler, Bounty Hunter, Commando, Trader (Munitions, Engineering, Domestics lub Structures), Medic, Entertainer, Spy . Jak widać, tym razem od początku można było być Jedi co spotkało się ze sporą falą krytyki ze strony fanów - postać ta została bowiem znacznie osłabiona (a więc gracze poświęcający wiele czasu na zdobycie takiego statusu czuli się oszukani), nie bez znaczenia był także fakt, że stała się niemal wszechobecna, co w czasach gry, około_A_New_Hope'owych było conajmniej dziwnym widokiem.

Istotnym szczegółem, zwłaszcza na początku ale później także (choć z powodu wprowadzenia lepszych lootów już nie tak fundamentalnym) była ekonomia gry która w całości opierała się na graczach - tworzyli oni sami wszystkie istotne przedmioty w grze, w tym blastery, zbroje, ubrania, statki, jedzenie, domy... właściwie wszystko. A jedynymi osobami które mogły kupować te przedmioty byli inni gracze.

Dość szybko do gry wprowadzona możliwość tworzenia własnych miast (domy graczy były od samego początku), które wraz z rozrostem mogły wzbogacać się o dodatkowe budynki jak szpitale, centra klonującego, kantyny, ogrody, porty itd - a nawet znaleźć się na mapach obok oficjalnych, kanonicznych miast jak choćby Mos Eisley.

Domki, domkami, ale gdzieś je trzeba było budować, czas więc na małe przybliżenie planet. Początkowo planet było 12, zarówno z filmów jak i z EU zostały wzięte. Odwiedzić można było planety takie jak Tatooine, Naboo, Corellia, Talus, Rori, Dantooine, Lok, Yavin 4, leśny księżyc Endora i Dathomirę. Dodatek Jump to Lightspeed skupiający się na lotach kosmicznych każdej z tych planet dodał także przestrzeń kosmiczną oraz wprowadził dwie dodatkowe takie przestrzenie, Deep Space i Kessel sector. Dodatek Rage of the Wookiees dodał Kashyyyk (Planetę i przestrzeń kosmiczną) natomiast w Trials of Obi-Wan pojawiła się Mustafar (Tylko planeta, jedyna nie mająca swej przestrzeni kosmicznej w grze). Później pojawiła się także przestrzeń kosmiczna Ord Mantell oraz planeta Hoth.

Niestety, największym obecnie minusem Galaxies jest fakt, że gra z racji wyłączenia serwerów jest już niemożliwa do poznania przez graczy - istnieją co prawda różne emulacje, ale nigdy nie będą one 100% odpowiednikiem oryginalnej zawartości gry, więc choć mogą służyć do dobrej zabawy, to dla kogoś zainteresowanego przede wszystkim poznawaniem KANONICZNEGO świata SW, nie są one rozwiązaniem.

Tak naprawdę główną rzeczą powiązaną z Mandalorianami w Galaxies był Bunkier Straży Śmierci na Endorze. I związane z nim questy (by móc się dostać do środka trzeba było zagadać do Boby Fetta).

W bunkrze tym jak sama nazwa wskazuje, stacjonowała Mandaloriańska Straż Śmierci a także wspierające ją siły Czarnego Słońca, było tam też do wykonania parę questów (Na przykład zdobycie krwi szefa straży, dla Imperium, by mogło tworzyć lepszych szturmowców).



Co chyba najważniejsze dla graczy, możliwość stworzenia swej mandaloriańskiej zbroi i plecaka odrzutowego! Co ciekawe, w początkowym okresie kolorystyka elementów jakie się wykuwało była losowa, zbroja nie była też zbyt przydatna jeśli chodzi o jej wytrzymałość dlatego stanowiła bardziej oznakę statusu wynikającą z trudności jej zdobycia, nie realną ochronę. W późniejszym czasie pojawiła się możliwość samodzielnego zdefiniowania kolorystyki poszczególnych jej elementów.


W samej lokacji oprócz bezimiennych Mando spotkać można także kilku imiennych, są nimi Rageon Vart, Klin Nif, Fenri Dalso oraz będący dowódcą Straży, Teti Viba. Wypadał z nich ciekawy loot, m.in. schematy pozwalające stworzyć blaster DE-10 oraz schematy pozwalające stworzyć... mandaloriańskie wino.


W grze można było zdobyć także plecak odrzutowy Merr-Sonn JT-12 - potrzebne do tego były 4 karty z Galaxiesowej karcianki. Mając wszystkie 4ry, można było wymienić je na plecak właśnie (Ale zapewniane przez te karty przedmioty, to jest statuetki Boby/Jango, schematy plecaka etc. zostawały nam w domku jako element dekoracyjny).


Ważnym elementem jest też oczywiście sam NPC "Boba Fett" którego można spotkać w pałacu Jabby na Tatooine i od którego można było uzyskać dostęp do bunkra Straży Śmierci na Endorze, stanowił także część questu "Clone Relics"


W ramach karcianki Galaxiesowej można było zdobyć także kartę pozwalajaca dostać pojazd "Slave I ITV" - pod skrótem kryje się zwrot "instant travel vehicle". Pozwalał on nam momentalnie przenosić się do kosmportu na planecie gdzie przebywaliśmy bądź do naszego mieszkania (na obojętnie jakiej planecie).


Oprócz tego było parę pomniejszych itemów wartych uwagi. A Mandalorian Mask można było zdobyć w ramach "zadania" Buried Treasure, Basilisk War Droid był jednym z dostępnych pojazdów, wprowadzonym w Game Update 12 natomiast statuę przedstawiającą Slave'a I dostali wszyscy (subskrybujący jak i nie) w Maju 2011 w ramach "Welcome Back Program".


Opracował: X-Yuri


 

Społeczność
  *Newsy
*Nadchodzące wydarzenia
*Ostatnie komentarze
O nas
About us
Über uns
*Członkowie
*Struktura
*M`Y w akcji
*Historia Organizacji *Regulamin
*Rekrutacja
*Logowanie
M`y na Facebooku
Copyright © 2009-2021




Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2021 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3. 15,693,258 unikalne wizyty