J.J. Miller, Informacje i ciekawostki - RSR 04 - Początek, część 4
 

***Komiksowi Rycerze Starej Republiki/Knights of the Old Republic - Centrum Wiedzy***
Zeszyty: TPB Inne pozycje:
Zetknięcie: 0 Początek 1, 2, 3, 4, 5, 6 Flashpoint 7, 8, 10 Powrót do domu 9 Spotkanie 11, 12 Dni strachu 13, 14, 15 Noce gniewu 16, 17, 18
Zaślepieni nienawiścią 19, 20, 21 Rycerze cierpienia 22, 23, 24
Wektor 25, 26, 27, 28 Wychwalany 29, 30 Zwrot 31
Oczyszczenie 32, 33, 34, 35 Handel przyszłością 36, 37 Wierne wykonanie 38 Starcie ambicji 39, 40, 41 Maski 42 Zbiory 43, 44 Niszczycielka 45, 46
Demon 47, 48, 49, 50 Wojna 01, 02, 03, 04, 05
#1: Początek , #2: Flashpoint,
#3: Dni strachu, noce gniewu ,
#4: Zaślepieni nienawiścią, rycerze cierpienia,
#4: Wektor , #6: Oczyszczenie ,
#7: Starcie ambicji ,
#8: Niszczycielka , #9: Demon ,
#10: Wojna
O Handbooku, O Campaign Guide
Opowiadania + ciekawostki:
Interferencja + ciekawostki
Sekretny dziennik Demagola + ciekawostki
Trudne początki + ciekawostki
Strony tekstwowe
Sylwetki twórców:
J.J Miller
Jak w przypadku wszystkich "notek z produkcji", tekst zawiera spoilery. Wpierw przeczytaj dzieło którego tekst dotyczy.

Jestem bardzo zadowolony z tego jak wyszedł ten numer!. Brian Ching i Michael Atiyeh naprawdę uchwycili to jak sobie wyobrażałem całą tą sekwencję. Jedynym prawdziwym zaskoczeniem było to, że to wydanie ma wkładkę klubu książki, która pojawiło się w lokalnych kopiach - ale zdarzyło mi się to wcześniej w przypadku Iron Man #77, który jest jednym z moich ulubionych, więc generalnie to dobry znak.

Sercem tego numeru – jak niektórzy mogą zobaczyć, ogółem całej historii– jest rozmowa z Mistrzem Vandarem, bohaterem, który powinien być po jego stronie. Kocham wręcz wykorzystywać te okazję, żeby uświadomić Zayne’a jeszcze jedną możliwość – że popełnił przestępstwo nie wiedząc o tym – i zasugerować bohaterowi, że bez względu na to jaka jest prawda, problem nie rozwiąże się wcale tak łatwo.

Cieszyła mnie tez możliwość wprowadzenia Dzikiego Księżyca, naprawdę spektakularnej scenerii stworzone do spektakularnych rzeczy. Tak jak w przypadku kilku innych skomplikowanych miejsc dostarczyłem Brianowi moje własne wizualne wizje, zbudowane z fragmentów obrazka powierzchni planety, zebrane i nieobrobione, o tym jak to miejsce powinno wyglądać. Na szczęście, wersja Briana wygląda o wiele lepiej niż moje wskazówki.


To jest prawdziwy materiał “zza kulis”, tak robi się kiełbachę…

Poza tymi dwoma głównymi elementami, czułem że ważnym było też przeznaczenie kilku stron na ustalenie relacji między załogą Last Resort.

Podobnie jak w epizodach IV i V, ta grupa osób jest mniej lub bardziej skazana na siebie – i chciałem tak zagospodarować czas aby pokazać się jak miotają się zamknięci w czterech ścianach, tak jak to z resztą zrobiłem. Scena „pokażę Ci wyjście ze śluzy powietrznej” z krzyczącą Jarael, pyszniącym się Gryphem oraz Zaynem, który sobie życzy żeby to wszystko zniknęło, jest jedną z moich ulubionych!

Ciekawostki:
• Pojawienie się Taris z orbity wywołało komentarz od czytelnika, któremu wydawało się że planeta ta nie wygląda jak w wersji z gry video. Uważam, że patrzymy na miasto-kanion świateł .

• Faktycznie spodziewałem się usłyszeć o polach asteroid/drobnego gruzu kosmicznego, które oczywiście wymyśliliśmy dla systemu Taris. Mam gotowe wyjaśnienie dlaczego nie spodziewamy się pol asteroid tak blisko słońca jak to w systemie Taris. Popatrzcie na jak dużą wygląda Wenus z Ziemi, i pomyślcie jak często widzicie Markurego! Ale to nigdy nie przychodzi na myśl.

• Generalnie, pola asteroid z Gwiezdnych Wojnach bywają nieprawdopodobnie gęste od gruzu gwiezdnego, przynajmniej w porównaniu do modelu naszego układu słonecznego. Pomiędzy grawitacyjnymi wpływami Dzikiego Księżyca, Taris i innych obiektów w systemie, skały powinny zostać usunięte dość szybko.

• Zauważ, że miecz świetlny Zayne’a wyłącza się na stronie 3, jak tylko go wypuścił. Wprawdzie myślałem nad tym, żeby walał się niebezpiecznie po okolicy brzęcząc, podczas gdy oni się potykają, ale okazało się, że nawet w tej epoce miecze świetlne miały dotykowe wyłączniki zabezpieczające.

• Panel systemu komunikacyjnego ze strony 6 jest powielony na stronie 7. Jarael powinna domyślić się, że lepiej nie zostawiać Zayne’a z nim samego.

• Pogląd, że należy opuścić pole asteroid aby dokonać połączenia bez zakłóceń sięga oczywiście do Epizodu V. Nie jest mi to do końca jasne, dlaczego ma to wpłw na komunikację podprzestrzenną, ale podążyliśmy za tą regułą. Bardzo podobały mi się te „linie zakłóceń”, które Brian i Michael wbudowali w hologram.

• Nie wiem jak często pada deszcz na Dantooine, ale naprawdę nadał on nastroju. Jest wystarczająco dużo ogrodów, żeby można było przypuszczać że to się zdarza.

• Zhar, który informuje Vandara, to oczywiście Zhar Lestin z gier video. Zacząłem mieszać ich imionami już na początku pracy z serią.

• Oczywiście, sen z numeru #3 łączy się ze sceną wypuszczenia Padawanów na Dziki Księżyc. To jest dosłownie jak skakanie ze statku kosmicznego bez spadochronu, ponieważ Księżyc ten ma stosunkowo słabą grawitację oraz nie posiada atmosfery co czyni przeżycie proste nawet za pomocą zwykłych rakietowych butów. Lądowanie Lunar Module na księżycu było prawie takie samo; Po prostu musisz odciąć tyle napędu z rakiet żeby zacząć opadać.

• Wraz z sugestiami wizualnymi które wysłałem do Briana Chinga jeśli chodzi o Dziki Księżyc były także ostatnie wyobrażenia o systemie Saturna, pochodzące z sondy cassini, zwłaszcza kamieniste księżyce, takie jak Hyperion. Nasze podatkowe dolary pracują na lepsze komiksy…

• Niektórzy zauważyli brak ognia i odłamków towarzyszących kamieniom spadającym na Dziki Księżyc. To z powodu braku atmosfery. One mają w sobie tą moc eksplozji i generują ciepło i zwały kurzu – po prostu nie wyglądają jak ziemskie spadające meteory.

• Nazwa T1-LB, jest mrugnięciem oka do serii T3 z gry video. Widzieliśmy te jednostki już wcześniej w numerze #2 na pokładzie załadunkowym w wieży Jedi.

• Klasyfikacja droida piątej klasy pochodzi z kanonicznego źródła. To ma sens, że istnieje hierarchia droidów o rożnych zdolnościach.

Autor: John Jackson Miller
Tłumaczenie: Shwarrz

 

Społeczność
  *Newsy
*Nadchodzące wydarzenia
*Ostatnie komentarze
O nas
About us
Über uns
*Członkowie
*Struktura
*M`Y w akcji
*Historia Organizacji *Regulamin
*Rekrutacja
*Logowanie
M`y naInstagramie
M`y na Facebooku
Copyright © 2009-2023




Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3. 21,784,381 unikalne wizyty