J.J. Miller, Informacje i ciekawostki - RSR 26 - Wektor, część 2
 

***Komiksowi Rycerze Starej Republiki/Knights of the Old Republic - Centrum Wiedzy***
Zeszyty: TPB Inne pozycje:
Zetknięcie: 0 Początek 1, 2, 3, 4, 5, 6 Flashpoint 7, 8, 10 Powrót do domu 9 Spotkanie 11, 12 Dni strachu 13, 14, 15 Noce gniewu 16, 17, 18
Zaślepieni nienawiścią 19, 20, 21 Rycerze cierpienia 22, 23, 24
Wektor 25, 26, 27, 28 Wychwalany 29, 30 Zwrot 31
Oczyszczenie 32, 33, 34, 35 Handel przyszłością 36, 37 Wierne wykonanie 38 Starcie ambicji 39, 40, 41 Maski 42 Zbiory 43, 44 Niszczycielka 45, 46
Demon 47, 48, 49, 50 Wojna 01, 02, 03, 04, 05
#1: Początek , #2: Flashpoint,
#3: Dni strachu, noce gniewu ,
#4: Zaślepieni nienawiścią, rycerze cierpienia,
#4: Wektor , #6: Oczyszczenie ,
#7: Starcie ambicji ,
#8: Niszczycielka , #9: Demon ,
#10: Wojna
O Handbooku, O Campaign Guide
Opowiadania + ciekawostki:
Interferencja + ciekawostki
Sekretny dziennik Demagola + ciekawostki
Trudne początki + ciekawostki
Strony tekstwowe
Sylwetki twórców:
J.J Miller
Jak w przypadku wszystkich "notek z produkcji", tekst zawiera spoilery. Wpierw przeczytaj dzieło którego tekst dotyczy.

Drugi zeszyt "Wektora" stanowi sporą zmianę dla scenerii serii, która przez wiele miesięcy działa się w dość klaustrofobicznych dolnym mieście oraz podmieście Taris. Nawet na Arkanian Legacy większość scen była w pomieszczeniach. Stworzenie Jebble, po raz pierwszy wspomnianego w #0 w Taris Holofeed, dało nam szansę ponownego wyjścia na zewnątrz oraz ukazania Mandaloriańskiej wersji obozowiska Armii Republiki z Serroco.

Zarówno w serii komiksowej jak i w RPG staram się ukazywać jakie zmiany zachodzą w siłach Mandalorian. Gra komputerowa ustaliła skalę frakcji Mandalorian w tym okresie - to sugeruje całą gamę problemów które trzeba rozwiązać, od logistycznych po kulturowe. Tutaj, na Jebble, widzimy pewne rozwiązania w akcji.

Nie trzeba wiele by zauważyć jakie relacje panują pomiędzy Pulsipherem i jego żołnierzami - nawet gdyby Pulsipher nie był tak zarozumiałym egomaniakiem, miałby problem ze zdobyciem szacunku pośród ludu który tak bardzo ceni "wyniki". Jedną z zabawnych rzeczy jakie zauważyłem przy analizowaniu minionych wojen, jest skupianie się nie tylko na żołnierzach ale i na rozmaitych służbach pomocniczych (często kończących się śmiercią) działających "dla sprawy". Churchil sam zaproponował pewną ilość urządzeń mających potencjalnie odmienić losy wojny, którym powinny przyjrzeć się jego ludzie (Nie wszystkie wypaliły, ale, hej, on był szefem!). Pozwalanie na prowadzenie badań przez Pulsiego i Demagola może sugerować conieco na temat Mandalorian tego okresu...

Zobaczymy także dużo więcej interakcji między Zaynem i Gryphem a Celestem Morne - i przypomina to historię z wcześniejszych czasów serii. Gdy kreowałem postać Jarael, chciałem by była twardsza, bardziej zgorzkniała. Widać to w jej wprowadzeniu w “Początku.”. Ale w miarę jak dalej o niej myślałem, zdawałem sobie sprawę jak bardzo jej osobowość została ukształtowana przez trudności życia na Taris. Gdy ją stamtąd zabrałem, część tych zachowań "odeszła". Celeste także jest kreowana przez swój styl życia - odwiedza jedno paskudne miejsce po drugim w ramach służenia większej sprawie. Zmiana scenerii nie ma znaczenia, bowiem misja pozostaje - nawet w jasnym dniu Jebble pozostaje ona Shadow. Z tego powodu jest ona postacią bardzo odmienną od wszystkich innych w serii.

Stworzyliśmy bardzo dokładny zestaw reguł na temat tego jak plaga Rakghouli się rozprzestrzenia - nie będę teraz w to wnikał, więcej szczegółów się dopiero ukaże, ale chaotyczne wydarzenia tutaj są z tym zgodne.

Ciekawostki:
• Ten zeszyt zaczyna się od cudownej okładki autorstwa Dustina Weavera który dotychczas zajmował się jedynie wewnętrzna częścią komiksów w tej serii. Styl okładki Dustine'a jest inny, bardziej realistyczny, zadziwia mnie. Wspaniała rzecz!

• Uwielbiam kępkę włosów na głowie Pulsiphera. Może powinien poszukać peruki Sithów!

• Spędziliśmy sporo czasu ustalając jak talizman Muura wygląda i jak się porusza - myślę, że wężowo-skarabeuszowa wersja jaką stworzył zespół artystyczny jest całkiem fajna.

• To pierwsze wspomnienie w komiksie chłodnych warunków panujących na Cadomai, rodzinnym świecie Grypha. Planetę wspomnieliśmy już wcześniej, w Handbooku.

• Ah, Wargo i Frazznik, chłopcy Benno z Taris, z zeszytu #3. Chcieliśmy umieścić Frazznika w jednym z wcześniejszych “Adjudicator”, w kolumnie z nagrodami ale wycięliśmy go. Tutaj widzimy, że wielu osób niemile widzianych na Taris odnalazło swe miejsce (w pewien sposób) pośród Mandalorian.

• Po raz pierwszy w komiksy wspominamy "Resol'nare", Sześć akcji które kierują życiem Mandalorian. Stworzone zostały one przez Karen Traviss.

• Znaczenie kolorów pośród mandaloriańskich Neo-konkwistadorów to coś co ustalone było dużo wcześniej jednakże nazwa średniej rangi pada tutaj po raz pierwszy. Preferuje także określenie "Szkarłatny" niż "czerwony" jako nazwę tego koloru, zgaduję, że Mandalorianie tak samo.

• Wspomnieliśmy o transporcie mającym przybyć z Taris, kolejne nawiązanie do Drugiej Wojny Światowej. Wielka Brytania miała nadzieję na desantowce by wykorzystać je podczas możliwej inwazji na południowo-wschodnią Europę, jednak wiele LST (Landing Ship, Tank) i LCT (Landing craft tank) było związanych przez swą rolę w D-Day. Uznaliśmy, że Mandalorianie będą tutaj cierpieć na podobny problem braku odpowiedniej ilości dużych transporterów.

• Zbroja Neo-konkwistadora ma sporo ulepszeń w porównaniu do typowej - jedna z nich, wspomniana tu po raz pierwszy w komiksie, to jej wytrzymałość.

• Ktoś chciałby figurkę Grypha w zbroi Mando? Wszyscy Snivvianie się aktualnie tak noszą!

Autor: John Jackson Miller
Tłumaczenie: X-Yuri

 

Społeczność
  *Newsy
*Nadchodzące wydarzenia
*Ostatnie komentarze
O nas
About us
Über uns
*Członkowie
*Struktura
*M`Y w akcji
*Historia Organizacji *Regulamin
*Rekrutacja
*Logowanie
M`y na Facebooku
Copyright © 2009-2018




Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2019 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3. 11,669,953 unikalne wizyty