J.J. Miller, Informacje i ciekawostki - RSR 10 - Flashpoint, część 3
 

***Komiksowi Rycerze Starej Republiki/Knights of the Old Republic - Centrum Wiedzy***
Zeszyty: TPB Inne pozycje:
Zetknięcie: 0 Początek 1, 2, 3, 4, 5, 6 Flashpoint 7, 8, 10 Powrót do domu 9 Spotkanie 11, 12 Dni strachu 13, 14, 15 Noce gniewu 16, 17, 18
Zaślepieni nienawiścią 19, 20, 21 Rycerze cierpienia 22, 23, 24
Wektor 25, 26, 27, 28 Wychwalany 29, 30 Zwrot 31
Oczyszczenie 32, 33, 34, 35 Handel przyszłością 36, 37 Wierne wykonanie 38 Starcie ambicji 39, 40, 41 Maski 42 Zbiory 43, 44 Niszczycielka 45, 46
Demon 47, 48, 49, 50 Wojna 01, 02, 03, 04, 05
#1: Początek , #2: Flashpoint,
#3: Dni strachu, noce gniewu ,
#4: Zaślepieni nienawiścią, rycerze cierpienia,
#4: Wektor , #6: Oczyszczenie ,
#7: Starcie ambicji ,
#8: Niszczycielka , #9: Demon ,
#10: Wojna
O Handbooku, O Campaign Guide
Opowiadania + ciekawostki:
Interferencja + ciekawostki
Sekretny dziennik Demagola + ciekawostki
Trudne początki + ciekawostki
Strony tekstwowe
Sylwetki twórców:
J.J Miller
Jak w przypadku wszystkich "notek z produkcji", tekst zawiera spoilery. Wpierw przeczytaj dzieło którego tekst dotyczy.

Jeśli "Początek" przedstawia tematy znane widzom filmu "Ścigany", to "Flashpoint" czerpie z "Żądła". Widzimy Zayne'a i Grypha niemal powtarzających numer, który pozwolił im znaleźć się w centrum ataku Mandalorian. Gryph i Zayne nie są może Newmanem i Redfordem, ale dają radę.

Jak w numerze 7, każdy członek "obsady", łącznie z Elbee, odgrywa jakąś rolę w oszustwie. Kolejne nawiązanie, "Polowanie na Czerwony Październik" - "jak sprawić, żeby załoga opuściła nuklearną łódź podwodną"?

Jestem zadowolony, że nie pokazałem, co działo się w kokpicie "Last Resort", kiedy lądował, bo byłoby to zbyt absorbujące. Kiedy Camper wysłał Rohlanowi wiadomość, Zayne i Rohlan mieli kilka minut żeby spojrzeć z góry, gdzie chcą, żeby ustawić ładunki wybuchowe, które zaprogramował Camper. Musieli wysadzić generator tarcz i logiczne było, żeby zniszczyć przynajmniej jeden republikański pojazd tam zaparkowany, aby Mandalorianie nie zabrali wszystkich statków, kiedy będą odlatywać, w tym "Last Resortu".

Ukłony dla Dustina Weavera za wynegocjowanie raczej zatłoczonego wnętrza Flashpoint, i dla Michaela Atiyeha za kolory, które pozwoliły akcji przesuwać się do przodu. Kocham te małe rzeczy, jak np. świecące linie, kiedy Zayne/Demagol porusza palcami żeby użyć Mocy.

Z powiększaniem się obsady ten zeszyt wprowadził kontrolę ruchu. Squint i jego oddziały wylądowały pod przykrywką na Suurji w numerze 0, aby zostać schwytanymi w nr 6, w dniu, kiedy Zayne wrócił na Taris. W związku z tym nikt nie miał wiedzy o śmierci padawanów i roli Zayne'a. To pierwszy smak wyzwania pt. "to-co-wiedzą-i-kiedy-to wiedzą", z jakim musiałem się zmierzyć!

Ciekawostki:
• Oryginalnie ten zeszyt miał się ukazać jako 9, dopóki plan wydania nie zmienił go na 10. Oba zeszyty dzieją się równocześnie. Jedno popołudnie na Coruscant równa się kilku "dniom" na Flashpoint, ale tak naprawdę w tym samym czasie. Jak na ironię to przywraca oryginalną chronologię scenariusza. Poszedłem naprzód, żeby skończyć "Homecoming", aby dać Brianowi Chingowi zeszyt, nad którym mógłby pracować po nr 6. Dlatego zostało to zrobione przed tym zeszytem i zostało zapisane jako nr 9.

• Nie wiem gdzie znajdziecie ścianę z cegły (jaką widzicie na okładce) na Flashpoint. Może Mandalorianie przywieźli dekoracje ze sobą.

• Jak zauważono w nr 8, dzień na Flashpoint trwa tylko godzinę, to odwrotność tego, czego oczekujecie po systemie mającym dwa ciała niebieskie jak tutaj; to sugeruje nowe przybycie do systemu. Widzieliśmy kilka fenomenów podczas odkrycia nowych exoplanet, więc Flashpoint może nie jest tak niezwykły.

• Czyżby skrzyżowanie Terminatora z SW? - nie, wspomniany tu terminator to astronomiczny termin na linię oddzielającą dzień od nocy.

• Wydaje się, że gwiazdy pokazują się na dziennym niebie nad Flashpoint na pierwszej stronie - to coś czego byście nie zobaczyli jeśli byście tam byli. Może to pył z kredy na orbicie. A może to fenomen spowodowany tarczą energetyczną. A może plazma pochodząca z gwiazdy Flashpoint. Tak, to to.

• Kiedy pokazaliśmy Jarael, kilku fanów napisało do mnie, dziwiąc się, że ona i Camper różnią się od innych Arkanian. Jak widzimy w tym zeszycie, jest powód. Nienawidzę dawać zawsze odpowiedzi "zobaczycie" na każde pytanie, ale zawsze jest czas i miejsce na każde wyjaśnienie.

• Zayne ma szczęście, że jest mniejszy od Demagola, a nie odwrotnie. Ciężko założyć hełm, który jest za mały! To kolejne wkalkulowane ryzyko dla Butcha Hierogrypha i Sunstroke Kida! (Hej, to kolejne nawiązanie do Newmana i Redforda).

• Jeśli chodzi o garderobę, nie pytajcie mnie, skąd Camper znalazł admiralski uniform na Wysypisku. Nie wiem, co robią z tą dużą ilością schowków na "Last Resort". Nikt kto czytał nr 4 nie powinien się dziwić, że mają skafandry kosmiczne, w której zmieści się cała planeta.

• Dziwna sprawa: Nie, to nieprawda, że Gryph jest spokrewniony z George'em Costanzą - chociaż Jason Alexander nie byłby złym wyborem, żeby podkładać za niego głos. Ale podczas pisania tego zeszytu miałem dziwne momenty nawiązań do serialu "Kroniki Seinfelda". Kilka tygodni po oddaniu scenariusza, prawie usłyszałem jak George mówi końcową linijkę Grypha ("Nie cieszysz się, że masz dostęp do mojego geniuszu?"). George powiedział Jerry'emu: "Dzięki Bogu za to, że każdego dnia masz dostęp do mojego szaleństwa!". Oczywiście to przypadek. Ale zastanawiając się jaki tytuł nosił odcinek (był to 93 odcinek, "The Switch", w którym ujawnione zostaje pierwsze imię Kramera), przeglądnąłem swój specjalny nr przewodnika TV po serialu - i przypadkowo natrafiłem na zdjęcie Julie Bell w kostiumie z SW! Kolejny niezwykły przypadek. Przez minutę zastanowiłem się nad obsadą - Kramer jako Camper? Pewnie. Elaine jako Jarael? Cóż, lubi rozstawiać ludzi po kątach. A co z "Czeeść, Lucien!". A kiedy wydawało mi się, że cała ta dziwna sytuacja jest za mną, okazało się, że aktor, który gra Kramera spowodował kontrowersje podczas swojego występu na scenie. Nigdy już nie włączę telewizora. To naprawdę "Klątwa Seinfelda"...

Autor: John Jackson Miller
Tłumaczenie: Urthona

 

Społeczność
  *Newsy
*Nadchodzące wydarzenia
*Ostatnie komentarze
O nas
About us
Über uns
*Członkowie
*Struktura
*M`Y w akcji
*Historia Organizacji *Regulamin
*Rekrutacja
*Logowanie
M`y naInstagramie
M`y na Facebooku
Copyright © 2009-2023




Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3. 21,784,599 unikalne wizyty