J.J. Miller, Informacje i ciekawostki - RSR 02 - Początek, część 2
 

***Komiksowi Rycerze Starej Republiki/Knights of the Old Republic - Centrum Wiedzy***
Zeszyty: TPB Inne pozycje:
Zetknięcie: 0 Początek 1, 2, 3, 4, 5, 6 Flashpoint 7, 8, 10 Powrót do domu 9 Spotkanie 11, 12 Dni strachu 13, 14, 15 Noce gniewu 16, 17, 18
Zaślepieni nienawiścią 19, 20, 21 Rycerze cierpienia 22, 23, 24
Wektor 25, 26, 27, 28 Wychwalany 29, 30 Zwrot 31
Oczyszczenie 32, 33, 34, 35 Handel przyszłością 36, 37 Wierne wykonanie 38 Starcie ambicji 39, 40, 41 Maski 42 Zbiory 43, 44 Niszczycielka 45, 46
Demon 47, 48, 49, 50 Wojna 01, 02, 03, 04, 05
#1: Początek , #2: Flashpoint,
#3: Dni strachu, noce gniewu ,
#4: Zaślepieni nienawiścią, rycerze cierpienia,
#4: Wektor , #6: Oczyszczenie ,
#7: Starcie ambicji ,
#8: Niszczycielka , #9: Demon ,
#10: Wojna
O Handbooku, O Campaign Guide
Opowiadania + ciekawostki:
Interferencja + ciekawostki
Sekretny dziennik Demagola + ciekawostki
Trudne początki + ciekawostki
Strony tekstwowe
Sylwetki twórców:
J.J Miller
Jak w przypadku wszystkich "notek z produkcji", tekst zawiera spoilery. Wpierw przeczytaj dzieło którego tekst dotyczy.

Drugi zeszyt serii zawsze ma tą tendencję, że jest prostsze do napisania, niż pierwsze. Miejsca zostały ukazane, postacie przedstawione – może zaczynać się akcja. Nie myślę natomiast, że zrobiłem dotychczas jakiś drugi zeszyt w równym stopniu wypełniony akcją. Pierwsze 16 stron tego wydania to istotnie część tego samego biegu wydarzeń, zaczyna się w Wieży Jedi i likwidacji w bocznej, brudnej uliczce.

Jedną z moich decyzji na początku, było unikanie wszechwiedzącego narratora z wyjątkiem zawiadamiania o miejscu i czasie akcji, co staje się bardziej zauważalne w zeszytach takich jak ten, gdzie jest kilka scen akcji bez szansy na dialog. W dawnych czasach, byłoby to prostą sprawą, aby rzucić w dymku myśli Zayne'a wyjaśniając dokładnie, co robi w każdej chwili jednak dzisiaj rzeczy muszą być o wiele bardziej oczywiste. (Możesz przeczytać więcej na temat zniknięcia dymków z myslami i wielu podpisów narratora w mojej kolumnie Comics Buyer’s Guide #1596.) Mimo to, myślę, że Brian Ching bardzo dobrze poradził sobie z bardzo skomplikowanymi scenami akcji.

Wizja Briana naprawdę pomogła zrealizować wiele z moich ulubionych scen. Naprawdę można wyczuć jakie priorytety i założenia Gryph ma na temat swojej osoby. Wow, czyż nie jest on "Panem Empatycznym" gdy przyjaciele Zayne pojawia się w wiadomościach?

Ciekawostki:
• Wewnętrzna okładka przypadkowo podpisuje Briana Ching jako artystę odpowiadającego za okładkę, zamiast Travis Charest. Nawiasem mówiąc, byłoby to poprawne gdyby chodziło o Star Wars: Knights of the Old Republic/Rebellion Special, który pojawił się tydzień później.

• Zeszyt ten pozwala nam zobaczyć Mistrza Vandara Tokare, postać z pierwszej gry video. Pomimo, że wygląda on jak Yoda, to jednak sposób jego wypowiedzi różni się, tak jak jest to przedstawione w grze.

• Wykładowca mówi do swoich uczniów na temat kontroli ruchu lotniczego na Taris, która musi mieć poważne problemy z tymi wszystkimi latającymi statkami na ulicach. Tak więc Zayne wpadjaący tam, ma dość ironiczny charakter...

• Dymki dialogowe w scenie ze śmietnikiem faktycznie są odwrócone w odniesieniu do tego, gdzie ręce Zayne'a i Grypha są. Tylko czytelnik z sokolim wzrokiem mógłby zobaczyć jak bardzo owłosione są palce chłopaka!

• Kedorzhanie pojawiają się tu po raz pierwszy w kanonie.

• Bith, której to nazwy Gryph błędnie używa odnosząc się do Sithów, jest oczywiście rasą której przedsstawicielami była grupa muzyczna obecna w Kantynie w IV epizodzie Star Wars.

Autor: John Jackson Miller
Tłumaczenie: KatharSIS

 

Społeczność
  *Newsy
*Nadchodzące wydarzenia
*Ostatnie komentarze
O nas
About us
Über uns
*Członkowie
*Struktura
*M`Y w akcji
*Historia Organizacji *Regulamin
*Rekrutacja
*Logowanie
M`y naInstagramie
M`y na Facebooku
Copyright © 2009-2023




Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3. 21,784,550 unikalne wizyty