J.J. Miller, Informacje i ciekawostki - RSR 33 - Oczyszczenie, część 2
 

***Komiksowi Rycerze Starej Republiki/Knights of the Old Republic - Centrum Wiedzy***
Zeszyty: TPB Inne pozycje:
Zetknięcie: 0 Początek 1, 2, 3, 4, 5, 6 Flashpoint 7, 8, 10 Powrót do domu 9 Spotkanie 11, 12 Dni strachu 13, 14, 15 Noce gniewu 16, 17, 18
Zaślepieni nienawiścią 19, 20, 21 Rycerze cierpienia 22, 23, 24
Wektor 25, 26, 27, 28 Wychwalany 29, 30 Zwrot 31
Oczyszczenie 32, 33, 34, 35 Handel przyszłością 36, 37 Wierne wykonanie 38 Starcie ambicji 39, 40, 41 Maski 42 Zbiory 43, 44 Niszczycielka 45, 46
Demon 47, 48, 49, 50 Wojna 01, 02, 03, 04, 05
#1: Początek , #2: Flashpoint,
#3: Dni strachu, noce gniewu ,
#4: Zaślepieni nienawiścią, rycerze cierpienia,
#4: Wektor , #6: Oczyszczenie ,
#7: Starcie ambicji ,
#8: Niszczycielka , #9: Demon ,
#10: Wojna
O Handbooku, O Campaign Guide
Opowiadania + ciekawostki:
Interferencja + ciekawostki
Sekretny dziennik Demagola + ciekawostki
Trudne początki + ciekawostki
Strony tekstwowe
Sylwetki twórców:
J.J Miller
Jak w przypadku wszystkich "notek z produkcji", tekst zawiera spoilery. Wpierw przeczytaj dzieło którego tekst dotyczy.

Zeszyt 33 jest samodzielnym bytem - stanowiąc niemal w całości "wspomnienie" umiejscowiony jest pomiędzy innymi zeszytami "Oczyszczenia" i opisuje historie powstania Haazena. Jedną z ciekawych rzeczy jest fakt, że choć wiedziałem dokładnie jak chce treściowo opisać te wydarzenia to sposób w który powinniśmy je opisać wybraliśmy dość późno.

W 2006 gdy zgłosiłem “Powrót do domu” jako coś co stało się 9 zeszytem miałem już gotową historię Haazena - tak samo jak historie Kryndy i ojca Luciena. Miały być one historią dziejącą się przez wiele lat i rozpoczynającą się przed Wielkimi Wojnami Sith (i większością komiksów Tales of the Jedi) i trwającą w czasie nich oraz oczywiście także później. Wiedziałem że nie możemy przedstawić pełnej historii nim dotrzemy w pobliże "oczyszczenia". Nie wiedziałem czy przedstawimy do w dialogach albo krótkich wspomnieniach. To była kwestia która mieliśmy zająć się gdy nadejdzie na to czas.

Szczęśliwie znaleźliśmy się w sytuacji umożliwiającej poświecenie na tą historię całego zeszytu - tutaj ponownie przykład Flashpointu okazał się pouczający. Mieliśmy tam jednego artystę dla Flashpoint i innego dla “Powrotu do domu”, a gdy okazało się że “Powrót do domu” jest gotowy a finałowy zeszyt Flashpoint nie, został on wciśnięty w cykl wydawniczy pomiędzy flashpointy. Jako że "Oczyszczenie" pierwotnie było planowane jako 3zeszytowa historia poprzedzona przez 'Zwrot" zobaczyliśmy w tym okazje - rozszerzone do wersji pełnozeszytowej opowiedzenie historii mogło by zostać stworzone przez drugiego artystę który jednak nie odbiegał by ZBYT daleko od całościowego stylu - to wspomnienia innych czasów zasadniczo więc różnica w stylu może dobrze wpłynąć na odbiór. Planując to wiedzieliśmy że możemy kupić kilka dodatkowych tygodni na dokończenia całościowej historii. więc to co miało być krótszym kawałkiem w ramach 3zeszytowej serii "Oczyszczenie" stało się osobnym zeszytem czteroczęściowego "Oczyszczenia" - nie w sposób przypadkowy jak to miało miejsce w "Powrocie do domu” ale celowo i w bardziej wpasowujący się w całość sposób.

Gdy już to ustaliliśmy, kolejnym pytaniem było jak wiele światów widzianych w Tales of the Jedi chcemy pokazać. Nie chciałem z tym przesadzić - a jako że pierwsza sekwencja ma miejsce na 7 lat przed czymkolwiek co widzieliśmy w komiksach, wybór stał się prostszy. Przyjrzeliśmy się istotnym lokacjom z tamtych czasów, jak Arkani starając się wyczuć w jaki sposób były one odmienne. Życie było wtedy trochę bardziej formalne, zanim zaczęły się konflikty - i choć zarówno wtedy jak i w czasach opisywanych w naszej serii istniały światy mające ogromne finansowe możliwości, założyłem że "stare pieniądze" były zdecydowanie większe. Dla kontrastu, w naszej serii surowce są o wiele bardziej rozproszone. (W swoim wpisie poświęconym Republice w Campaing Guide wyjaśniam w jaki sposób zaszła ta zmiana.

Chciałem tutaj ponownie przedstawić relacje pieniędzy, statusu społecznego oraz Jedi (choć bez przedstawiania wniosków na ten temat) - coś o czym myślałem tworząc Draay Trust. Ponownie wracając do Campaign Guide, starałem się opisać jak relacje między Jedi a społeczeństwem były skomplikowane i jak wiele rożnych zagrożeń jest z tym związanych. Myślę że galaktyczni studenci socjologi mieliby sporo materiału do opisywania!

Tak czy owak, zeszyt ten ma kompletnie inny styl i klimat - szeroko to rozumiejąc. Coś co, gdy to pisałem, sprawiało wrażenie że mogło by być zeszytem Thora, poza Asgadrem, w czasach legend. Bong Dazo zdawał się też to tak odbierać jako że wiele grafik, wliczając w to suknie Kryndy na przyjęciu, przypomina mi Asgardowe roczniki Arthur Adams dla serii "X-Men and New Mutants".

Ciekawostki:
• Tak, ten biegnący Jedi na pierwszej stronie to Mistrz Vrook Lamar. Gdyby płonące bolty spadały ci na głowę, twoja fryzura nie wyglądałaby lepiej!

• Chociaż jak napisałem wyżej znałem historie Barrisona już pisząc "Powrót do domu", nie miałem dla niego żadnego imienia aż do #12. Zawsze myślałem o nim jako Lord Draay.

• Alok Adasca jest ojcem Lorda Adaski z “Zaślepionych nienawiścią,” - to on jako pierwszy nawiązał znajomość miedzy jego rodziną i rodziną Draayów.

• Choć nie przedstawiamy Sunriderów z serii ToTJ to ukazaliśmy tutaj że ojcem Kryndy był Mistrz Jedi rasy Miraluka który rehabilitował Chgamma, ewentualny nauczyciel Andura Sunridera. Ukazujemy tutaj jego postać po raz pierwszy, natomiast pierwszy raz wspomniana została ona w West End Games Tales of the Jedi Companion. A więc w ten sposób nawiązaliśmy do postaci Nomi Sunrider - której historia nie stanowi części tego gdzie zmierza seria RSR, jednakże o której zapowiedziana została książka. Jej fani mogą więc spodziewać się większej ilości informacji na jej temat (Tłum: Niestety książka została anulowana.)

• Lubie ten dziwny kołnierz który ma na sobie Arca Jeth. Musiał go zabrać z szafy Mysterio!

• "Arca" jest w jednym wypadku źle napisane - poprawimy to w TPB.

• Tak, malunek w #31 był inspirowany sceną bitwy ukazaną tutaj. Zakładaliśmy że postać na rysunku za Barrisonem może stać się Haazenem, jeśli tak zechcemy - to powód dlaczego nie ma on miecza świetlnego. Gdybyśmy chcieli by był on Haazenem, pozostało by nam jedynie pokolorować na malowidle jego włosy na czarno. Ale 33 zaczął się kształtować i wiedzieliśmy dość szybko że Haazena nie mogło być w tamtej scenie.

• Spytano jaka bron Dossa miała na Toprawie. Nie nazwałem jej w zeszycie, nie nazwę więc jej tutaj ale jej specjalnością są wstrętne, nielegalne bronie wszelkiego rodzaju - zarówno konwencjonalne jak i związane z Sithami. Łatwo sobie więc wyobrazić że to coś nowego z jej arsenału.

• The Yoke of Seeming to naobojczykowy artefakt znajdujący się na plecach Haazena, nad łopatkami - trzy naramienniki które widać stanowią jego część. Jak napisałem na forum Dark Horse, poza rozmywaniem jego intencji Yoke ukazuje także postać Hazeena w sposób w jaki on chce. Więc choć inni widza dokładnie jak on wygląda, nie reagują na to w żaden sposób. Gdy chce może zminimalizować ten efekt, jak widzieliśmy w 9 gdy chciał wywołać wstręt. Jest to tym samym oparte na żywej mocy urządzenie maskujące, nie prawdziwie fizycznie maskujące. Oddziałuje bardziej na poziomie emocjonalnym. Choć działa tylko w prawdziwym kontakcie i na wrażliwych na moc, ma oczywiste ograniczenia których rezultaty widzimy w jego stylu życia. Krynda i Lucien wiedzą dokładnie jak on wygląda, ale i tak ma zwyczaju nosić płaszcz i kaptur w razie okazyjnego spotykania Nie-Jedi.

Autor: John Jackson Miller
Tłumaczenie: X-Yuri

 

Społeczność
  *Newsy
*Nadchodzące wydarzenia
*Ostatnie komentarze
O nas
About us
Über uns
*Członkowie
*Struktura
*M`Y w akcji
*Historia Organizacji *Regulamin
*Rekrutacja
*Logowanie
M`y na Facebooku
Copyright © 2009-2018




Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2019 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3. 11,669,774 unikalne wizyty