J.J. Miller, Informacje i ciekawostki - RSR 21 - Zaślepieni nienawiścią, część 3
 

***Komiksowi Rycerze Starej Republiki/Knights of the Old Republic - Centrum Wiedzy***
Zeszyty: TPB Inne pozycje:
Zetknięcie: 0 Początek 1, 2, 3, 4, 5, 6 Flashpoint 7, 8, 10 Powrót do domu 9 Spotkanie 11, 12 Dni strachu 13, 14, 15 Noce gniewu 16, 17, 18
Zaślepieni nienawiścią 19, 20, 21 Rycerze cierpienia 22, 23, 24
Wektor 25, 26, 27, 28 Wychwalany 29, 30 Zwrot 31
Oczyszczenie 32, 33, 34, 35 Handel przyszłością 36, 37 Wierne wykonanie 38 Starcie ambicji 39, 40, 41 Maski 42 Zbiory 43, 44 Niszczycielka 45, 46
Demon 47, 48, 49, 50 Wojna 01, 02, 03, 04, 05
#1: Początek , #2: Flashpoint,
#3: Dni strachu, noce gniewu ,
#4: Zaślepieni nienawiścią, rycerze cierpienia,
#4: Wektor , #6: Oczyszczenie ,
#7: Starcie ambicji ,
#8: Niszczycielka , #9: Demon ,
#10: Wojna
O Handbooku, O Campaign Guide
Opowiadania + ciekawostki:
Interferencja + ciekawostki
Sekretny dziennik Demagola + ciekawostki
Trudne początki + ciekawostki
Strony tekstwowe
Sylwetki twórców:
J.J Miller
Jak w przypadku wszystkich "notek z produkcji", tekst zawiera spoilery. Wpierw przeczytaj dzieło którego tekst dotyczy.

Ten zeszyt zakończył "Zaślepionych nienawiścią", historię, która zespoliła w całość różne elementy obecne dotychczas w serii. Jedną z intencji było pokazanie jak niektóre "składniki recepty" zareagują na na tą samą sytuację i na siebie nawzajem. Rezultaty są zaskakujące: co prawda to nie 7 wspaniałych ratuje sytuację, ale Adasca z pewnością jednoczy grupę wrogów we wspólnym celu.

Z tyloma postaciami w ważnych rolach, taką ilością, jakiej nie robiłem w żadnym komiksie do tej pory, należało dobrze je rozpisać. Dwie postacie, które się wcześniej nie spotkały, dają wam jedno wprowadzenie; to samo z czterema postaciami wymaga aż sześciu wprowadzeń. Więc próbowałem połączyć te sekwencje gdzie się dało, rysując dodatkowe strony jeśli było trzeba. Wielu z nas pamięta komiksy o superbohaterach, gdzie były zaimprowizowane podwójne zeszyty, tylko po to, aby zakończyć epicką historię. Zaczynam się zastanawiać, ile ich było w przygotowaniu zawczasu!

Powiedziałem już, że jedną z inspiracji sekwencji Arkanian Legacy była historia Archiego Goodwina "Wheel", która miała kilka różnych postaci w zamkniętym środowisku. W tej historii niemal skopiowaliśmy numerację - nasze były numery zeszytów 16-21, a jego 18-23. On jednak zrobił to na pięciu stronach mniej!

Ten ostatni rozdział historii "Hate" zawiera wiele sytuacji, które sobie wyobrażałem przez niemal 2 lata i fajnie było je ujrzeć w druku. Szczególnie polubiłem małe smaczki Bonga - na przykład zniszczenie okna atrium, które widzieliśmy w zeszycie 17 - a pod nim Cartha idącego w dym.

Ciekawostki:
• Nie tylko na postacie musicie zwracać uwagę. Plecak i miecz świetlny Zayne znajdowały się na Deadweight od nr 15, wspominaliśmy o nich w nr 17, a tu ma je już z powrotem. Zayne nie poznał imienia Aleka w nr 10, więc używa jego ksywki w nr 15, a także tutaj. A ponieważ Zayne nie wiedział, że bransoletka Jarael to komunikator - ona zresztą też nie - należało znaleźć kogoś, kto mu o tym powie: Cartha.

• Chciałbym wiedzieć, gdzie kupić taki płaszcz jak ma Carth. Pewnie by się w przydał w deszczowym środowisku na Serocco.

• Czasami odpowiedź na problem jest na wyciągnięcie ręki - dosłownie. Musieliśmy wymyślić sposób, żeby Zayne i Lucien mogli widzieć z daleka co się dzieje w Obserwatorium. Zawsze można zerknąć przez okno - a z kilkoma wieżami rufowymi Obserwatorium na kadłubie Arkanian Legacy, było to możliwe. Ale patrząc na zeszyt 13, wybór był oczywisty. Ponieważ Eejje był zajęty gdzie indziej, jego "bocianie gniazdo" było znakomitym miejscem na obserwację. Zauważcie też wideo-droidy w Obserwatorium. To dzięki nim Eejje mógł widzieć wydarzenia, które się tam rozgrywały, tak samo jak my mogliśmy widzieć je w pokoju wideo.

• Biedny Elbee. To rzadkość pokazać bohatera, którego można dosłownie zaparkować przez całą historię a na dodatek mieć też w nim parking!

• Ach, filtry na Last Resort. Wracają wspomnienia tego, gdzie to się wszystko zaczęło!

• Biedny Elbee. Rzadko można dosłownie 'odstawić na boczny tor' jakąś postać - i czekać na okazję do jej użycia!

• Fani skomentowali zakończenie w stylu "Marty, trzeba coś zrobić z twoimi dziećmi!". To stosowne i nie jest dla mnie niezwykłe usłyszeć w tym echa filmowe. Zastanawianie się Cartha jak wykonać dywersję, przypominało mi scenę z "Polowania na Czerwony Pażdziernik" ("Jak chcecie sprawić, żeby ludzie opuścili nuklearną łódź podwodną?"), podczas gdy słowa "Mamy Jarael" przypominały mi tekst z filmu "Midnight Run" ("Serrano ma dyski!")

• Szukałem odpowiedniego tonu dla przemowy Cassusa Fetta - czegoś, co będzie przypominać słowa żołnierza deklarującego koniec obecnego rządu i wzywającego do posłuszeństwa nowemu. Znalazłem go na amerykańskim południowym-zachodzie. Kiedy tam przebywałem, mój przewodnik zwrócił moją uwagę na Presidio w Las Vegas, gdzie w 1846 r. generał Kearny zaanektował Nowy Meksyk dla Stanów Zjednoczonych, w sposób przemawiając z godną uwagi jaskrawością: Ani jedna cebula nie zostanie odebrana tym, który zaakceptują nowy porządek, a ci, którzy będą udawać lojalność, zostaną powieszeni. Oczywiście sytuacje się różnią, ale ta przemowa stała się podstawą zwięzłej ale ważnej deklaracji Fetta - co daje jasny wybór przebywającym pod panowaniem Mandalorian!

Autor: John Jackson Miller
Tłumaczenie: Urthona

 

Społeczność
  *Newsy
*Nadchodzące wydarzenia
*Ostatnie komentarze
O nas
About us
Über uns
*Członkowie
*Struktura
*M`Y w akcji
*Historia Organizacji *Regulamin
*Rekrutacja
*Logowanie
M`y naInstagramie
M`y na Facebooku
Kontakt: kontakt@mandayaim.com
Copyright © 2009-2023




Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3. 21,949,331 unikalne wizyty